dimarts, 26 de novembre del 2019

TREBALLEM LA LECTOESCRIPTURA APARTIR DE LA SORTIDA AL BOSC A LA TARDOR P5



JA FA DOS CURSOS QUE DEDIQUEM L´ATENCIÓ A LES LLETRES, AIXÍ COM ELS INFANTS JA TENEN EXPERIÈNCIA RESPECTE AL CODI ESCRIT.


ELS RITMES ENTRE ELS/LES NENS/ES SÓN MOLT VARIATS I COMENCEN A APARÈIXER  GRANS DIFERÈNCIES EN EL NIVELLS QUAN FAN PRODUCCIONS ESPONTÀNIES.

HI HA ALGUNS QUE SE SENTEN INSEGURS O INSEGURES  I NECESSITEN COPIAR MODELS ENCARA, I D'ALTRES QUE JA ESCRIUEN PARAULES O FINS I TOT ES  LLENCEN AMB LES FRASES.

TOTS ELS ESTADIS ENTREN DINS DE LA NORMALITAT I SÓN CORRESPONENTS A L´EDAT.


P5 ÉS UN ANY DE RESPONSABILITAT PERQUÈ S´HAN DE RESPECTAR AQUESTS NIVELLS I ANIMAR-LOS  A

PROGRESSAR DES DE L´ETAPA QUE ES TROBEN.

PASSEM DE LA PARAULA QUE ENGLOBA UNA IDEA A UN CONJUNT DE PARAULES (QUE ÉS LA IDEA

POSADA EN ORDRE). JUNTAMENT AMB LA FRASE QUE INICIEM EN LA SEPARACIÓ DE PARAULES I LI 

DONEM  UNA ENTITAT:

ENS ADONEM  QUE ESCRIVIM EL QUE ENS SONA O EL QUE PENSEM.




A PARTIR DE LA SORTIDA AL BOSC  ELS NENS I NENES DE P5A I P5B VAM COMENÇAR A
 ELABORAR UN LLIBRE.


- CLASSIFIQUEM LES FOTOGRAFÍES DE LA SORTIDA I LES POSEM EN ORDRE.

- COMENCEM A PENSAR UNA IDEA DE QUÈ PODEM ESCRIURE A LA FOTOGRAFÍA

  CORRESPONENT. ESCOLLIM LA QUE MÉS ENS AGRADA ENTRE TOTS. (FEM CONVERSA ORAL
  INCORPORANT EL VOCABULARI  TREBALLAT AL TEMA DEL BOSC).

-ESCRIVIM  LA FRASE QUE ENTRE TOTS QUE ANEM DICTANT FENT LA CORRESPONDÈNCIA FONOLÒGICA, PODEM ESCRIURE DE MANERA NATURAL I ESPONTÀNIA O AMB CORRECCIÓ ORTOGRÀFICA SEGONS LES NECESSITATS I OBJECTIUS QUE ES VULGUIN TREBALLAR.



AQUÍ TENIU EL PROCÈS:


                         FOTOS : FEM EL LLIBRE DEL BOSC CLASSE P5A
                 FOTOS:  FEM EL LLIBRE DEL BOSC CLASSE P5B



COM ENS HA QUEDAT:


FOTOS: LLIBRE DEL BOSC P5A ( RESPECTANT L´ESCRIPTURA NATURAL))
FOTOS: LLIBRE DEL BOSC P5B (CORRECCIÓ ORTOGRÀFICA)






OBJECTIUS LECTOESCRIPTURA P5: 
                       
 PROGRESSAR EN LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA  
 FER ANÀLISI FONÈTIC DELS SONS MENTRES S´ESCRIU.
              ESTABLIR CORRESPONDÈNCIA FONÈTICA UN SO/ UNA GRAFÍA)
             ARRIBAR A CONCRETAR UNA IDEA
 ( UNA VIVÈNCIA, LA DESCRIPCIÓ D´UN  DIBUIX... ) 
  EVOLUCIONAR D´UN ESTADI SIL.LÀBIC A ALFABÈTIc
  INICIAR LA SEPARACIÓ DE PARAULES A LA FRASE.
  DESCOBRIR LA FUNCIONALITAT  DEL CODI ESCRIT    
  MANTENIR UNA INTENCIÓ LECTORA.
                    ESCOLTAR O LLEGIR ( O INTERPRETAR) UN CONTE LLEGIT PEL MESTRE O COMPANY  PROGRESSAR EN LA EXPRESSIÓ ORAL.
                                                                




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.