AMBIENTS



ELS AMBIENTS: Entenem que ELS AMBIENTS són espais d’aprenentatge on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se i emocionar-se, tot sent els protagonistes del seu propi aprenentatge.

En el curs 17/18 i després de molta observació dels  darrers anys, les mestres d’infantil vam sentir la necessitat de donar una passa més endavant cap a una manera de fer feina que parteixi dels interessos i necessitats dels infants, que tingui en compte veritablement els seus ritmes d’aprenentatge, on l’infant sigui el protagonista i on la mestra adquireixi un paper d’acompanyant i no pas de transmissora de coneixements. Els grups d’alumnes que ens arriben a infantil tenen unes característiques personals molt heterogènies a tots els nivells: cultural, coneixements previs, estimulació prèvia, adquisició d’hàbits i valors personals i socials entre d’altres. Aquestes característiques requereixen un treball molt important en atenció a la diversitat per assegurar una base d’aprenentatges necessària per anar assolint nous i posteriors coneixements, donant així resposta a una societat canviant i diversa.
Per això ens vam posar a treballar  en els ambients adaptant els tallers que feien 
a aquesta metodologia de treball . Entenem que un ambient és un espai d’aprenentatge on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se  Considerem que treballar per ambients té una sèrie d’avantatges pedagògics:

  • S’afavoreix l’autonomia dels infants. L’Infant serà el constructor del seu propi  aprenentatge:     investigar,  provar, assajar, modificar, construir, destruir, parlar, raonar, explicar, inventar...
  •  Es potencia la cooperació entre infants de diferents edats , fomentant relacions     d’ajuda mútua.
  •  Provoca el desenvolupament de diferents llenguatges expressius. 
  •  És un aprenentatge molt motivador ja que els infants aprenen mitjançant el     joc.
  •  Desenvolupa la creativitat i l’actitud investigadora.
  • S’afavoreix l’atenció a la diversitat ja que els nins i nines interactuen amb l’ambient a partir de les seves possibilitats.
  •  Major aprofitament de tots els espais disponibles.

                 OBJECTIUS GENERALS

  • ·        Fomentar l’autonomia.
  • ·        Iniciar-se en la presa de decisions.
  • ·        Potenciar el desenvolupament de la creativitat.
  •          Potenciar una actitud activa davant dels nous aprenentatges.
  • ·        Potenciar el desenvolupament de les habilitats socials.
  • ·        Potenciar la comunicació i l’expressió verbal.

AMBIENTS CURS 22-23

AMBIENTS INFANTIL PEL BLOC22-23 de Educació Infantil escola Sant Just

* ELS CURSOS 20/21 I 21/22  VAM ORGANITZAR ELS AMBIENTS PER AULA DEGUT A LA SITUACIÓ DE LA PANDÈMIA.              

EN EL MES D´OCTUBRE 17 /18 VAM INICIAR EL PROJECTE D´AMBIENTS I PODEU OBSERVAR LES FOTOS DELS MATEIXOS. Els nostres primers ambients.

AMBIENT DE CREATIVITAT
AMBIENT SENSORIAL
AMBIENT DE NATURA 
AMBIENT DE DESCOBERTA I CIÈNCIA
AMBIENT DE CONSTRUCCIONS
AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC
AMBIENT DE LLUM
AMBIENT DE BIBLIOTECA















Què hem après? clica aquí  sessions d´ambients AMBIENTS DEL CURS 2017-18 ( MÚSICA DEL VÍDEO GRUP MUSICAL BLAUMUT)



VIDEO AMBIENTS NOU 2018-19 from Educació Infantil escola Sant Ju on Vimeo.


CADA ANY  AFEGIM O CANVIEM AMBIENTS I FEM NOVES PROPOSTES PERQUÈ ELS

ALUMNES PUGUIN  GAUDIR , MANIPULAR I CREAR ALHORA DE COMPARTIR

CONEIXEMENTS ENTRE ELS IGUALS.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.