ELS AMBIENTS: Entenem que ELS AMBIENTS són
espais d’aprenentatge on a partir de diferents propostes els infants poden
actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir,
relacionar-se i emocionar-se, tot sent els protagonistes del seu propi
aprenentatge.
En el curs 17/18 i després de molta observació dels darrers anys, les mestres
d’infantil vam sentir la necessitat de donar una passa més endavant cap a una
manera de fer feina que parteixi dels interessos i necessitats dels infants,
que tingui en compte veritablement els seus ritmes d’aprenentatge, on l’infant
sigui el protagonista i on la mestra adquireixi un paper d’acompanyant i no pas
de transmissora de coneixements. Els grups d’alumnes que ens arriben a infantil
tenen unes característiques personals molt heterogènies a tots els nivells:
cultural, coneixements previs, estimulació prèvia, adquisició d’hàbits i valors
personals i socials entre d’altres. Aquestes característiques requereixen un
treball molt important en atenció a la diversitat per assegurar una base
d’aprenentatges necessària per anar assolint nous i posteriors coneixements,
donant així resposta a una societat canviant i diversa.
Per això ens vam posar a treballar en els ambients adaptant els tallers que feien
a aquesta metodologia de treball . Entenem que un ambient és un espai d’aprenentatge on a
partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar,
construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se Considerem que treballar per ambients té una
sèrie d’avantatges pedagògics:
- S’afavoreix l’autonomia dels infants. L’Infant serà el constructor del seu propi aprenentatge: investigar, provar, assajar, modificar, construir, destruir, parlar, raonar, explicar, inventar...
- Es potencia la cooperació entre infants de diferents edats , fomentant relacions d’ajuda mútua.
- Provoca el desenvolupament de diferents llenguatges expressius.
- És un aprenentatge molt motivador ja que els infants aprenen mitjançant el joc.
- Desenvolupa la creativitat i l’actitud investigadora.
- S’afavoreix l’atenció a la diversitat ja que els nins i nines interactuen amb l’ambient a partir de les seves possibilitats.
- Major aprofitament de tots els espais disponibles.
OBJECTIUS
GENERALS
- · Fomentar l’autonomia.
- · Iniciar-se en la presa de decisions.
- · Potenciar el desenvolupament de la creativitat.
- Potenciar una actitud activa davant dels nous aprenentatges.
- · Potenciar el desenvolupament de les
habilitats socials.
- · Potenciar la comunicació i l’expressió
verbal.
AMBIENTS CURS 22-23
AMBIENTS INFANTIL PEL BLOC22-23 de Educació Infantil escola Sant Just
* ELS CURSOS 20/21 I 21/22 VAM ORGANITZAR ELS AMBIENTS PER AULA DEGUT A LA SITUACIÓ DE LA PANDÈMIA.
EN EL MES D´OCTUBRE 17 /18 VAM INICIAR EL PROJECTE D´AMBIENTS I PODEU OBSERVAR LES FOTOS DELS MATEIXOS. Els nostres primers ambients.
AMBIENT DE CREATIVITAT
AMBIENT SENSORIAL
AMBIENT DE NATURA
AMBIENT DE DESCOBERTA I CIÈNCIA
AMBIENT DE CONSTRUCCIONS
AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC
AMBIENT DE LLUM
AMBIENT DE BIBLIOTECA
AMBIENT DE CREATIVITAT
AMBIENT SENSORIAL
AMBIENT DE NATURA
AMBIENT DE DESCOBERTA I CIÈNCIA
AMBIENT DE CONSTRUCCIONS
AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC
AMBIENT DE LLUM
AMBIENT DE BIBLIOTECA
Què hem après? clica aquí sessions d´ambients
AMBIENTS DEL CURS 2017-18 ( MÚSICA DEL VÍDEO GRUP MUSICAL BLAUMUT)
CADA ANY AFEGIM O CANVIEM AMBIENTS I FEM NOVES PROPOSTES PERQUÈ ELS
ALUMNES PUGUIN GAUDIR , MANIPULAR I CREAR ALHORA DE COMPARTIR
CONEIXEMENTS ENTRE ELS IGUALS.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.