COM TREBALLEM
LA PSICOMOTRICITAT AL PARVULARI?
QUÈ FEM QUAN
FEM PSICO?
La línia educativa emprada a l’àrea de
psicomotricitat al parvulari es basa en influències d’Aucouturier i Lapierre.
Si deixem els nens/es que s’expressin
espontàniament i observem la seva activitat, veurem sorgir jocs d’una gran
riquesa creativa. També observarem la capacitat de
concentració que demostren quan juguen.
Les sessions de psicomotricitat estan basades
en el joc per diversos motius:
- És font d'aprenentatge
- Ajuda a superar l'egocentrisme i a posar-se en el lloc de l'altre.
- Afavoreix la creativitat i la comunicació.
- Permet discriminar entre la fantasia i la realitat.
- És un mitjà per desenvolupar el llenguatge.
- Ajuda a la maduració nerviós i estimula la coordinació.
- Contribueix al desenvolupament intel·lectual, motriu i afectiu.
- DES DE L´ EQUIP INFANTIL VAM INICIAR AL 2017-18 UN TREBALL AMB ACTIVITATS SEQÜENCIADES PER TREBALLAR EL GRAFISME AMB EL COS DINS DE LES SESSIONS DE PSICOMOTRICITAT I CONTINUAR-LO A LA CLASSE EN PETITA ESCALA.
Conversa
Inicial: és el moment de retrobar-nos: seiem en rotllana i els nens participen en
el diàleg, recordem les normes bàsiques (no fer-se mal i respectar el
joc dels altres)
-Vivència: Moment que permet l´activitat espontània del nen/a per mitjà del moviment I
l´acció.
La mestra ha de respectar les eleccions que fa el nen/a i descobreixin un ample ventall de possibilitats de joc i relació.
Aquesta part començarà amb la destrucció d´una paret feta de blocs d´escuma, per part dels nens/es i a partir dels diferents materials proposats o presentats (poden anar modificant-se segons les sessions) els nens lliurement decideixen què fer amb ells.
Aquí els nens salten, roden llisquen,xoquen, es rebolquen,
Quan s'esgota tota l´activitat corporal hem de demanar als infants que s'allunyin del material i que representin el que han viscut ja sigui mitjaçant el llenguatge ,la plàstica o representació amb peçes.. És el moment d´arribar a la conversa final.
-Conversa final: Parlem dels conflictes, dels sentiments, de les nostres construccions etc.
Finalment es relaxem cinc minutets.
- Relaxació
ELS MÉS GRANS DEL PARVULARI TAMBÉ BAIXEM AL GIMNÀS I FEM MOLTS TIPUS
D´ACTIVITATS: LABERINTS, GRAFISMES DE DIFERENTS MANERES, SALTS EN ESPATLLERA, JOCS COOPERATIUS I D´EQUIP...
D´ACTIVITATS: LABERINTS, GRAFISMES DE DIFERENTS MANERES, SALTS EN ESPATLLERA, JOCS COOPERATIUS I D´EQUIP...
EL GRAFISME A LA PSICOMOTRICITAT DE P5(CLICA AQUÍ)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.