És important què els
nostres nens/es sàpiguen que una emoció és una reacció que sorgeix de manera
espontània i automàtica davant d'alguns fets, imatges... i que sovint va
acompanyada de reaccions corporals. Totes les emocions són útils i
necessàries, ja que tenen la seva funció i aporten informació valuosa sobre un mateix. El que es important es saber gestionar-les.
Per controlar i
modificar aquestes emocions podem potenciar tècniques de relaxació,
d’exercici físic, activitats divertides que els produeixin plaer o qualsevol altra activitat que els
faci sentir bé amb ells mateixos.
A l'escola es
treballa des de ben petits mitjançant els contes, les converses cada matí, les
activitats rolling play (per treballar l'empatia) i el reconeixement de les
emocions identificant imatges. Cada nivell té com a objectiu educar
emocionalment.
OBJECTIUS DE LES ACTIVITATS:
- - Promoure l’autoconeixement.
- - Promoure l’autovaloració positiva.
- - Reforçar les qualitats positives.
- Reforçar el reconeixement mutu.
EL MASSATGE I RELAXACIÓ:
Massatge
Objectius:
- Aprendre i practicar tècniques de respiració de manera lúdica.
- Prendre consciència de la importància de gestionar el propi cos per tranquil·litzar-se.
Practicar situacions en què les persones es sentin cuidades i respectades, afavorint d'aquesta manera les relacions socials i l'autoestima. Es tracta de realitzar massatges en parelles o amb objectes, prenent consciència del benestar del propi cos i de del company/a.
Relaxació
Objectius:
- Relaxar-se en moments de tensió.
- Treballar el silenci i l´escolta de música de relax
- Sentir el plaer que dóna fer coses pels altres a través del massatge i la carícia
- Crear i reforçar vincles.
I3:
ACTIVITAT : Com em sento.?
Reconeixement de les emocions bàsiques i com es senten. Treball a la rotllana , referents de les cares amb diferents emocions.
Reconeixement de les emocions bàsiques i com es senten. Treball a la rotllana , referents de les cares amb diferents emocions.
ACTIVITAT : El protagonista de la setmana.
Cada setmana, un nen/a de la classe és "El protagonista de la setmana".
D'aquesta manera aprenem coses del nen/a: les seves aficions, les coses què li agrada
els membres de la seva família...
I a més a més (per encara fer-los més importants) una tarda d'aquella setmana la família
pot venir a passar una estona a la classe realitzant alguna activitat amb el seu fill/a i amb
els seus companys i companyes.
D'aquesta manera aprenem coses del nen/a: les seves aficions, les coses què li agrada
els membres de la seva família...
I a més a més (per encara fer-los més importants) una tarda d'aquella setmana la família
pot venir a passar una estona a la classe realitzant alguna activitat amb el seu fill/a i amb
els seus companys i companyes.
I4:
ACTIVITAT: Com em sento? Escoltem els altres.
A partir de diferents situacions quotidianes estimulem els nens i les nenes
perque aprenguin a identificar com es senten i les relacionin amb una emoció.
També ens aturem per escoltar com es senten els companys i companyes,
en alguns moments de petits conflictes : a l'hora del pati, a la ludoteca...
Treballem a partir de contes que expressin emocions: l'alegria,
la tristesa, l'ennuig, la por, la calma, l'estimació.
I5:
ACTIVITAT: Em sento? llista de la classe ( targes amb les emocions )
Consisteix en identificar l'emoció que senten en el moment d'entrada a l'escola i saber explicar-ho. En qualsevol moment del dia poden expressar com es senten .Els alumnes i les alumnes col·loquen el seu nom a l'emoció.
Setmanalment treballem diferents emocions a partir dels personatges del "Monstre de colors ":
- La por,
- La alegria
- La tristesa
- L'enuig
- L'estimació
- La por
- La calma
També fem servir contes, vídeos i reculls de situacions viscudes en el grup o individualment per estimular-los a expressar els seus sentiments.
- La alegria
- La tristesa
- L'enuig
- L'estimació
- La por
- La calma
També fem servir contes, vídeos i reculls de situacions viscudes en el grup o individualment per estimular-los a expressar els seus sentiments.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.