ED. SOCIOEMOCIONAL


L'educació socioemocional consisteix en ensenyar als alumnes a ser capaços de reconèixer les seves emocions i les dels altres, a saber expressar-les, utilitzar-les i controlar-les de manera positiva.


És important què els nostres nens/es sàpiguen que una emoció és una reacció que sorgeix de manera espontània i automàtica davant d'alguns fets, imatges... i que sovint va acompanyada de reaccions corporals.  Totes les emocions són útils i necessàries, ja que tenen la seva funció i aporten informació valuosa sobre  un mateix. El que es important es saber gestionar-les.


Per controlar i modificar aquestes emocions podem potenciar tècniques de relaxació, d’exercici físic, activitats divertides que els produeixin plaer o qualsevol altra activitat que els faci sentir bé amb ells mateixos.


A l'escola es treballa des de ben petits mitjançant els contes, les converses cada matí, les activitats rolling play (per treballar l'empatia) i el reconeixement de les emocions identificant imatges. Cada nivell té com a objectiu educar emocionalment.



OBJECTIUS DE LES ACTIVITATS:



  • - Promoure l’autoconeixement.
  • - Promoure l’autovaloració positiva.
  • - Reforçar les qualitats positives.
  •       Reforçar el reconeixement mutu.



EL MASSATGE I RELAXACIÓ:

Massatge

Objectius:
  • Aprendre i practicar tècniques de respiració de manera lúdica.
  • Prendre consciència de la importància de gestionar el propi cos per tranquil·litzar-se.
Activitat: Em cuido, em cuiden

Practicar situacions en què les persones es sentin cuidades i respectades, afavorint d'aquesta manera les relacions socials i l'autoestima. Es tracta de realitzar massatges en parelles o amb objectes, prenent consciència del benestar del propi cos i de del company/a.


Relaxació

Objectius:
  • Relaxar-se en moments de tensió.
  • Treballar el silenci i l´escolta de música de relax
  • Sentir el plaer que dóna fer coses pels altres a través del massatge i la carícia
  • Crear i reforçar vincles.


I3: 



ACTIVITAT : Com em sento.? 

Reconeixement de les emocions bàsiques i com es senten. Treball a la rotllana , referents de les cares amb diferents emocions.










ACTIVITAT El protagonista de la setmana.

Cada setmana, un nen/a de la classe és "El protagonista de la setmana".
D'aquesta manera aprenem coses del nen/a: les seves aficions, les coses què li agrada
els membres de la seva família...
I a més a més (per encara fer-los més importants) una tarda d'aquella setmana la família 
pot venir a passar una estona a la classe realitzant alguna activitat amb el seu fill/a i amb
 els seus companys i companyes.









I4:



ACTIVITAT: Com em sento?  Escoltem els altres.


A partir de diferents situacions quotidianes estimulem els nens i les nenes
perque aprenguin a identificar com es senten i les relacionin amb una emoció.

També ens aturem per escoltar com es senten els companys i companyes,
en alguns moments de petits conflictes : a l'hora del pati, a la ludoteca...

Treballem a partir de contes que expressin emocions: l'alegria, 
la tristesa, l'ennuig, la por, la calma, l'estimació.


















I5:



ACTIVITAT: Em sento? llista de la classe ( targes amb les emocions )
       Consisteix en identificar l'emoció que senten en el moment d'entrada a l'escola i saber explicar-ho.  En qualsevol moment del dia  poden expressar com es senten .Els alumnes i les alumnes col·loquen el seu nom a l'emoció.

           


       Setmanalment  treballem diferents  emocions a partir dels personatges del "Monstre de colors ":
      - La por,
      - La alegria
      - La tristesa
      - L'enuig
      - L'estimació
      - La por
      - La calma
       També fem servir contes, vídeos i reculls de situacions viscudes en el grup o individualment per estimular-los a expressar els seus sentiments.
         





      





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.